W 2023r. usunęliśmy 49,980 Mg (ton) azbestu. Zadanie zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Prace związane z usuwaniem z terenu Gminy Jabłonna wyrobów zawierających azbest były prowadzone etapowo od dnia 04.08.2023r. i zakończyły się do dnia 15.09.2023r.
Wykonawcą prac była firma LOGISTYKA ODPADÓW – REALIZACJE Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej.
Ilość płyt azbestowo-cementowych zdemontowanych, przetransportowanych i unieszkodliwionych:
22,962 Mg.
Ilość płyt azbestowo-cementowych zabezpieczonych, przetransportowanych i unieszkodliwionych:
26,493 Mg.
Ilość rur azbestowo-cementowych zabezpieczonych, przetransportowanych i unieszkodliwionych: 0,525 Mg.
Łączna kwota wykonania przedmiotu umowy to: 50 637,96 zł brutto.
„Demontaż oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jabłonna – etap XII” były realizowane w ramach „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Jabłonna na lata 2017-2032”.
Środki na realizację zadania pochodzą ze środków zewnętrznych pozyskanych przez Gminę Jabłonna z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (WFOŚiGW) oraz ze środków własnych Gminy Jabłonna, w szczególności pochodzących z wpływów z tytułu opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
Uchwałą Zarządu WFOŚiGW na realizację zadania w maju 2023r. przyznano Gminie Jabłonna dofinansowanie w formie dotacji w wysokości do 11 481,42 zł.