W 2008 roku w Gminie Jabłonna został zrealizowany projekt „KARIERA POPRZEZ EDUKACJĘ”. Celem spotkań organizowanych w ramach projektu było uświadomienie młodym ludziom, jak ważne jest świadome i przemyślane podejmowanie decyzji dotyczących edukacji w perspektywie przyszłych wyborów edukacyjno – zawodowych.
Zajęcia z młodzieżą były podzielone na zajęcia o charakterze wykładowym i warsztatowym. Zajęcia uzupełniły konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym. Większość prowadzili instruktorzy Gminnego Centrum Kultury i Sportu. Jako trenerzy na zajęciach pojawili się również: doświadczony doradca zawodowy i przedstawiciele popularnych zawodów. Specjalista ds. public relations przybliżył uczniom specyfikę pracy w branżach takich, jak public relations i reklama. Zaproponował uczniom zaprojektowanie strategii marketingowej promującej zespół rockowy. Na zajęciach z inżynierem uczniowie o umysłach ścisłych próbowali, co prawda teoretycznie, ale z entuzjazmem, skonstruować samolot i sprawić, by faktycznie wzniósł się w powietrze.
Ostatnie zajęcia zakończyły dwie ankiety: jedna, dotycząca preferencji przyszłego zawodu i druga, ewaluacyjna, podsumowująca cały projekt. Ogólnie wyłaniający się obraz zajęć z ich perspektywy zawierał takie stwierdzenia, jak: „zajęcia dobrze przeprowadzone, ciekawe”, „pomocne w uzyskaniu większej porcji informacji związanych z edukacją i wyborem zawodu”.
Co najważniejsze, na spotkaniu z rodzicami uczniów, podsumowującym realizację projektu, spotkaliśmy się z wyrazami ich zadowolenia. Tym bardziej mamy nadzieję, że informacje nabyte podczas zajęć będą młodzieży pomocne w przyszłości. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!
Zajęcia z młodzieżą były podzielone na zajęcia o charakterze wykładowym i warsztatowym. Zajęcia uzupełniły konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym. Większość prowadzili instruktorzy Gminnego Centrum Kultury i Sportu. Jako trenerzy na zajęciach pojawili się również: doświadczony doradca zawodowy i przedstawiciele popularnych zawodów. Specjalista ds. public relations przybliżył uczniom specyfikę pracy w branżach takich, jak public relations i reklama. Zaproponował uczniom zaprojektowanie strategii marketingowej promującej zespół rockowy. Na zajęciach z inżynierem uczniowie o umysłach ścisłych próbowali, co prawda teoretycznie, ale z entuzjazmem, skonstruować samolot i sprawić, by faktycznie wzniósł się w powietrze.
Ostatnie zajęcia zakończyły dwie ankiety: jedna, dotycząca preferencji przyszłego zawodu i druga, ewaluacyjna, podsumowująca cały projekt. Ogólnie wyłaniający się obraz zajęć z ich perspektywy zawierał takie stwierdzenia, jak: „zajęcia dobrze przeprowadzone, ciekawe”, „pomocne w uzyskaniu większej porcji informacji związanych z edukacją i wyborem zawodu”.
Co najważniejsze, na spotkaniu z rodzicami uczniów, podsumowującym realizację projektu, spotkaliśmy się z wyrazami ich zadowolenia. Tym bardziej mamy nadzieję, że informacje nabyte podczas zajęć będą młodzieży pomocne w przyszłości. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!