Projekt „Start na 5” realizowany jest w okresie 1.09.2013-30.06.2014 r., którego założeniem jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Projekt realizowany jest przy udziale środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Głównym założeniem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów i uczennic klas I-III jabłonowskich szkół podstawowych. W ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie zajęć dla 137 dzieci.
Projekt jest odpowiedzią na zdiagnozowane u dzieci deficyty i uzdolnienia, które zostały zidentyfikowane podczas dokładnych diagnoz przeprowadzanych przez wychowawców i specjalistów.
Zaplanowane w projekcie zadania ukierunkowane są na wyrównanie dysproporcji edukacyjnych i wsparcie indywidualnych umiejętności. Wartością dodaną projektu jest wzrost świadomości rodziców uczniów i uczennic, co do roli i znaczenia indywidualizacji pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz doposażenie szkół, dzięki czemu zakupione pomoce służyły będą nie tylko podczas realizacji projektu, ale będą mogły być wykorzystane na zajęciach realizowanych przez kolejne roczniki.
Zajęcia jakie przeprowadzane są z dziećmi to min. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne, logopedyczne, gimnastyka korekcyjna, zajęcia rozwijające indywidualne zdolności polonistyczne, matematyczne, dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz indywidualne zajęcia psychoedukacyjne.
Na potrzeby realizacji projektu zostały zakupione pomoce dydaktyczne i materiały plastyczne, zgodnie z potrzebami nauczycieli.
Całkowita wartość projektu to 121 755,42 zł i jest finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany jest przy udziale środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Głównym założeniem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów i uczennic klas I-III jabłonowskich szkół podstawowych. W ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie zajęć dla 137 dzieci.
Projekt jest odpowiedzią na zdiagnozowane u dzieci deficyty i uzdolnienia, które zostały zidentyfikowane podczas dokładnych diagnoz przeprowadzanych przez wychowawców i specjalistów.
Zaplanowane w projekcie zadania ukierunkowane są na wyrównanie dysproporcji edukacyjnych i wsparcie indywidualnych umiejętności. Wartością dodaną projektu jest wzrost świadomości rodziców uczniów i uczennic, co do roli i znaczenia indywidualizacji pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz doposażenie szkół, dzięki czemu zakupione pomoce służyły będą nie tylko podczas realizacji projektu, ale będą mogły być wykorzystane na zajęciach realizowanych przez kolejne roczniki.
Zajęcia jakie przeprowadzane są z dziećmi to min. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne, logopedyczne, gimnastyka korekcyjna, zajęcia rozwijające indywidualne zdolności polonistyczne, matematyczne, dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz indywidualne zajęcia psychoedukacyjne.
Na potrzeby realizacji projektu zostały zakupione pomoce dydaktyczne i materiały plastyczne, zgodnie z potrzebami nauczycieli.
Całkowita wartość projektu to 121 755,42 zł i jest finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.