Ustawienia strony

Wyszukiwarka

BIP, ePUAP, Youtube, Facebook

Jesteś tutaj:

Pałacowe spotkania z muzyką

1888
Data wydarzenia: 17.03.2019 r., godz. 13.00
7 marca 2019r. o godz. 13.00 – koncert z cyklu „Pałacowe spotkania z muzyką” – pt.: „Muzyka na obój inaczej - estrada młodych”. Koncert młodych muzyków będących na początku swojej drogi artystycznej. Oboistka Małgorzata Grzywacz zaprosiła do udziału w koncercie swoich kolegów, studentów Akademii Muzycznej w Gdańsku. To fagocistka Dorota Barbarewicz i pianista Maciej Frączek. W programie utwory m.in.: Francisa Poulenca, Josepha Haydna, Piotra Czajkowskiego.

PROGRAM

Francis Poulenc (1899-1963) Trio na obój, fagot i fortepian FP 43
I Presto, II Andante
Joseph Haydn (1732-1809) Sonata As-dur Hob XVI/46
I Allegro moderato
Piotr Czajkowski (1840-1893) „Pas de deux” z Suity z baletu „Dziadek do orzechów” opus 71
Gaetano Donizetti (1797-1848) „Una furtiva lagrima” z opery „Napój miłosny”
Gaetano Donizetti Concertino na rożek angielski


Wykonawcy:
Małgorzata Grzywacz – obój, rożek angielski, Dorota Barbarewicz – fagot,
Maciej Frączek – fortepian

Kierownictwo artystyczne cyklu – Patrycja Szymańska

Honorowy patronat artystyczny - prof. zw. dr hab. Klaudiusz Baran
Rektor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie


Małgorzata Grzywacz – oboistka, grająca również na rożku angielskim od dziecka marzyła o podjęciu edukacji muzycznej. Pomimo przeszkód nie poddała się i w wieku czternastu lat rozpoczęła naukę gry na oboju w PSM im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie prof. Bolesława Słowika. Od 2015 roku studiuje, obecnie na II stopniu studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Józefa Raatza. Po uzyskaniu licencjatu, podjęła równolegle studia podyplomowe w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Łodzi (rytmika z edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną). Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, pracując z takimi osobistościami jak Jerome Guichard, Olivier Stankiewicz, Arkadiusz Krupa, Dario Golcio, Gregor Witt, Marek Mleczko, David Walter, Jerzy Kotyczko, Villem Veverka, Emmanuel Abbuhl. Wystąpiła z Suwalską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją K. Dobrowolskiego. Brała także udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym BISYOC.

Dorota Barbarewicz – fagocistka, jej przygoda z muzyką zaczęła się w trzecim roku życia, od lekcji gry na fortepianie. Pomimo iż edukację w Szkole Muzycznej I stopnia w Gdyni w klasie fagotu mgr Beaty Duchniewicz rozpoczęła dopiero w wieku 13 lat, bardzo szybko zaczęła odnosić sukcesy, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia na przesłuchaniach. Naukę kontynuowała w klasie mgr Ewy Naczk-Jankowskiej (szkoła II st.). Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Wojciecha Orawca (III rok licencjatu). Jako fagocistka brała udział w licznych festiwalach, współpracowała z orkiestrami Filharmonii Bałtyckiej, Opery Bałtyckiej, grała w wielu orkiestrach kameralnych, koncertując na terenie całego kraju. Z orkiestrą akademicką dokonała nagrania „Strasznego Dworu” Moniuszki. W swojej pracy łączy pasję muzyczną z działalnością pedagogiczną; w bieżącym roku ukończy także studia na Uniwersytecie Gdańskim (Pedagogika wczesnej edukacji, Pedagogika opiekuńczo wychowawcza).

Maciej Frączek – profesjonalną naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 13 lat w ZPSM II stopnia im. K. Wiłkomirskiego w Elblągu, gdzie kształcił się początkowo pod kierunkiem mgr Natalii Dłużniewskiej, a następnie w klasie fortepianu dra Kordiana Góry. Szkołę Muzyczną w Elblągu ukończył w 2015 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. W tym samym roku rozpoczął studia I stopnia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, także w klasie dra Kordiana Góry. Uczestniczył także w lekcjach otwartych prowadzonych przez prof. Wojciecha Świtałę. Jest laureatem XVII Festiwalu Pianistycznego im. Izy Garglinowicz w Olsztynie (2015). Koncertuje jako solista i kameralista w Gdańsku, Łodzi i wielu innych miastach Polski.